Friday, June 13, 2008

perangai pelik..


Bangun pagi mata celik,Kali ni aku nak cerita tentang perangai-perangai pelik
Pelik la bagi aku,tapi bagi anda semua aku tatau la.Kadang-kadang perangai aku pun pelik gak.Aku tak penah sedar.Yang aku sedar perangai orang lain.haha..Ni aku nak kongsikan la apa yang peliknya peranga-perangai membe aku ni..

  • Buta Huruf tapi pandai kira jumlah duit yang banyak.
  • Guna hanset mahal(3G,kamera 5mp) tapi kredit tak penah ada.(dok pinjam hanset aku gak bila nk sms/call kawan atau awek dia)
  • Tak hisap rokok ,tapi jual dadah serta minum arak (mintak simpang la)
  • Selekeh,tapi awek cun².Ramai pulak tu awek.(ayat dia agak power kot,aku pemalu)
  • Tak puasa,tapi kelam kabut nk beli juadah utk berbuka puasa,kununnya puasa la (buat muka letih,dah nampak rupa cekodok dah muka tu)
  • Nampak baik,tapi suka tikam nombor ekor (kalau aku mimpi nombor,aku bagitau depa)
  • Ada kereta,tapi masih nk pinjam moto aku (bawa awek dia la pulak)
  • Kerja tak ada,tapi duit banyak (siap bole belanja memba²)
  • Kerja belambak kat opis,bila masuk opis ja main myspace,pastu buat² sibuk (staff opis aku,main myspace guna pc aku lak tu..adoi ai)
  • Agak jahat ,tapi baik hati (slalu tolong orang)
  • Suruh tolong topup kredit,pastu cakap nk bayar balik.(dah empat minggu 3 hari tak bayar² balik)
  • Gaya percakapan dan lenggok bahasa mereka akan berubah apabila bercakap dengan orang cina atau india (Kalau cakap ngan cina selalu ada ma kat hujung ayat,kalau cakap ngan india selalu guna u & i, apa kejadahnya ini,kalo cakap macam biasa tak boleh ka?konpius aku)
  • Bila kentut tanak ngaku ( Ni yang paling aku tak suka ni,dah sah dengar bunyi,tapi tak ngaku)
Ni la antara contoh-contoh perangai kawan-kawan aku yang pelik.Pelik mana pun depa,depa tetap kawan aku yang baik dan depa tak penah paksa aku untuk jadi pelik macam depa.Bak kata pepatah"yang baik jadikan teladan,yang jahat jadikan sempadan" Friendship Forever :)

7 comments:

Unknown said...

peh..nasib baik aku bukan camtu kan tiung kan?aku tak pelik kan?

t i u n g said...

hang lagi pelik kimie
:P

Yana Ismail said...

pelik2..huhu. are u sure dia tidak selekeh?

Rajuna said...

hahah
semua aku pernah jumpa
tapi yg paling panas
yg jadi pusher la
sendiri tak guna
lagi mau rosakkan orang
dem!

aku pun ada kawan cina/india
tak pernah plak aku guna perkataan tu. menjadikan kita makin 'jauh'.

t i u n g said...

Princess Liyana - pelik kan hehehe,sure :p

xrajunax - hehe..tu la,tu yang paling tak bole blah tu hehe

Yana Ismail said...

yeke ni selekeh.wah!cam tak caye je.huhu.ramai peminat plak

t i u n g said...

ahaha iya la
ayat power seh
adoi ai