Sunday, September 21, 2008

Kita

  • Kita dilahirkan dengan dua mata di depan sebab kita tidak harus selalu melihat kebelakang,tapi melihat apa yg ada di hadapan kita.

  • Kita dilahirkan dengan dua telinga, satu dikanan dan satu di kiri sehingga kita boleh mendengar dari dua sisi,kita boleh mendengar tentang pujian,kita juga boleh mendengar tentang kritikan.

  • Kita dilahirkan dengan otak di dalam tengkorak kepala kita sehingga tak ada seorangpun yg boleh mencuri apa yang kita fikirkan.

  • kita dilahirkan dengan dua mata, dua telinga, tetapi satu mulut sebab mulut adalah salah satu senjata yg tajam.Mulut dapat menyakiti,menggoda dan membunuh.Ingat kata² : "sedikit bercakap, banyak melihat dan banyak mendengar".
  • Kita dilahirkan hanya dengan satu hati, jauh didalam tulang rusuk kita dan ini mengingatkan kita untuk memberikan dan menghargai cinta dari dalam dan ikhlas sepenuhnya..

Inilah Kita..

6 comments:

minimainimira said...

sangat bermotivasi..
saya kagum!

Rajuna said...

er.
baru tersedar!

mohad said...

salam... selamat aidilfitri 2008

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku Tiung,

SubhanaAllah, ciptaan Illahi amat lengkap buat kita semua.

Terpulanglah pada kita untuk menggunakan segala anugerahNYA pada kita kena pada tempatnya seperti yang kamu sarankan dan nasihatkan itu.

Bersyukurlah kita yang dilahirkan dengan sifat yang sempurna sebagai khalifah Allah swt sementara diizinkanNYA. Berbuat baiklah..

AL-BIMA SAKTI said...

BANYAK BERCAKAP HYG BAIK-BAIK.
BANYAK MELIHAT YANG ELOK-ELOK.
BANYAK MENDENGAR YG BAGUS-BAGUS...

Yana Ismail said...

btol tu bro..

huhu lama plak rasanya tak ke sini..

slmt hari raya!maaf zahir batin;)